Ayıplı mal kaç gün içinde iade edilir?
Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Kusurlu ürün iadesi kaç gün sürer?
Cayma hakkına ilişkin bildirimin kendisine ulaşmasından itibaren 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcı’ya iade edilir ve Alıcı, 10 (on) gün içinde mal/hizmeti geri göndermekle yükümlüdür.
Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?
2) Satılan mal iade edilemeyecek nitelikte ise ayıp bedeli üzerinden indirim isteyebilir. 3) Aşırı bir zahmet gerektirmiyorsa, masrafları satıcıya ait olmak üzere tamirini isteyebilir. 4) Satılan mal iade edilemeyecek nitelikte ise ayıp bedeli üzerinden indirim isteyebilir. 5) Satılan mal aşırı bir zahmet gerektirmiyorsa, masrafları satıcıya ait olmak üzere tamirini isteyebilir. 6) Satılan mal iade edilemeyecek nitelikte ise ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteyebilir.
Ayıplı mal satın aldığımızda ne yapmalıyız?
Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.
Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?
Satın aldığınız ayakkabının ayıplı olması halinde iki yıllık zamanaşımı süresi içerisinde Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurarak şikâyetinizin giderilmesini talep edebilirsiniz.
Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesine göre; teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.
Aldığımız ürün hatalı çıkarsa kaç gün içinde iade edilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Mağazanın iade almama hakkı var mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Ayıplı mal ile karşılaşıldığında yapılması gerekenler nelerdir?
Tüketici ayıplı bir ürünle karşılaştığı takdirde, ürünü derhal ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıplı ürünü iade edip parasını geri alma ve isterse tamir ettirme hakkını kullanmakta tamamen serbesttir. Ayıplı mal satan firma ve birlikte sorumlu ithalatçı-üretici firma bu talebi derhal yerine getirmekle yükümlüdür.
Ayıplı mal neleri kapsar?
Ayıplı mal; sayılan unsurları içermeyen, malda aranan özellikleri taşımayan, taraflar arasında kararlaştırılan modele uymayan, ayrıca bu üründe objektif olarak bulunmayan unsurların bulunduğu mallardır.
Ayıplı mal zamanaşımı süresi ne kadardır?
Ayıplı mallarda zamanaşımı süresi nedir? Başka kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan kaynaklanan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.
Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.
Ayıplı malın iade süresi ne kadardır?
Evet, satın alınan malın ayıplı olması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde bedel iadesini, malın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.
Ayıplı mal zamanaşımı süresi ne kadardır?
Ayıplı mallarda zamanaşımı süresi nedir? Başka kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan kaynaklanan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.
Yasal iade süresi kaç gündür?
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. “Mal” satın alınacaksa, süre malın teslimi ile başlar; “hizmet” satın alınacaksa, hizmet sözleşmesinin kurulması ile başlar.
Mağazadan alınan ürün kaç gün içinde iade edilebilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.