Hizmette ayrılmazlık nedir?
Ayrılmazlık, hizmet sırasında hem üreticinin hem de tüketicinin aynı zaman ve yerde bulunması anlamına gelir. Örneğin, sağlık hizmetlerinin sağlanmasında, örneğin bir hastalığın tedavisi için, hem doktor hem de hastanın birlikte bulunması gerekir.
Hizmetleri mallardan ayıran temel özellik nedir?
Mallar hizmetlerden ayrı olarak saklanır ve daha sonra satılabilir. Hizmetler, hazır olana kadar bekletilerek daha sonra satılamaz. Örneğin, akşam için hazır olan otel odaları kullanılmadan kalabilir ve daha sonraki bir tarihte kullanılmayabilir.
Hizmetlerin dayanıksız olması neyi ifade eder?
Soyutlamanın çok önemli sonuçları vardır. Bir hizmetin elle tutulamaz olması, hizmetin dokunulamaz, görülemez, duyulamaz, bir ölçü biriminde ifade edilemez, sergilenemez, paketlenemez veya taşınamaz olması anlamına gelir. Tüm bu nedenlerden dolayı hizmet “zayıftır”.
Hizmetin temel özellikleri nelerdir?
Somut olmayan (maddi olmayan)Standartlaştırılamaz.Depolanamaz.Aynı anda üretilip tüketilir.Mülkiyet devredilemez.
Hizmetlerin karakteristik özellikleri nelerdir?
Hizmetler, onları mallardan ayıran farklılıkları yansıtan çeşitli özelliklere sahiptir. Bunlar arasında fiziksel varoluşun olmaması, ‘soyutlama’; ‘ayrılmazlık’, üretim ve tüketimin ayrılamazlığı; ‘heterojenlik’ (değişkenlik) ve ‘istikrarsızlık’ yer alır (Mucuk, 2009: 307).
Hizmet örnekleri nelerdir?
Örnekler arasında kuaförler, doktorlar, avukatlar, tamirciler, bankalar, sigorta şirketleri ve benzerleri tarafından yapılan işler yer alır. Kamu hizmetleri, toplumun tamamı tarafından ödenen ve kamuya kar amacıyla değil, ihtiyaç duyulduğu için yapılan veya sağlanan hizmetlerdir.
Mal ve hizmet ayrımı nedir?
Ekonomide, “MAL” terimi tüm mallar ve hizmetler için de kullanılır. Mal = Mallar ve Hizmetler. Mallar ve hizmetler arasındaki fark, malların depolanabilmesi ancak hizmetlerin depolanamamasıdır. Bir diğer fark ise, malı başka bir kişiye transfer edebilmemiz ancak hizmeti başka bir kişiye transfer edemememizdir, hizmet sağlandığında sona erer.
Mal ve hizmet pazarlamasını birbirinden ayıran en temel özellikler nelerdir?
Ürün ve hizmet pazarlaması arasındaki temel fark, ürünlerin maddi ve elle tutulur, hizmetlerin ise maddi olmayan varlıklar olmasıdır.
Hizmet türleri nelerdir?
Temizlik, ulaşım, bankacılık, iş, kuaförlük, tıp, eğitim vb. Bunlar hizmettir. Hizmetleri iki alt gruba ayırmak mümkündür. Doktorlar, kuaförler, dişçiler, sağladıkları hizmetler kişisel hizmetlerdir.
Kaç tane hizmet kalitesi modeli vardır?
Hizmet kalitesi her geçen gün daha da önemli hale geldikçe, hizmet kalitesinin daha doğru bir şekilde ölçülmesine olan ihtiyaç artmıştır. Literatürde, hizmet kalitesini ölçmek için kullanılan başlıca iki model vardır. Bunlar SERVQUAL ve SERVPERF’tir.
Pazarlamanın 7P’si nedir?
7P pazarlama karması; ürün, fiyat, yer, promosyon, insanlar, fiziksel kanıt ve süreç kelimelerinin baş harflerinden oluşur.
Türdeş olmama ne demek?
Homojen olmama (heterojenlik): Hizmetler genellikle insan tarafından sağlanan hizmetler olduğundan, aynı hizmetin iki ayrı gösteriminin aynı olması mümkün değildir.
Hizmet kalitesi unsurları nelerdir?
Hizmet kalitesi; fiziksel unsurlar, sunulan hizmetlerin güvenilirliği, yeterliliği ve duyarlılığı, kaliteyi sağlama yeteneği, planlama, doğruluk ve çalışanların empati yeteneği gibi unsurları kapsar.
Hizmet sektörünü diğer sektörlerden ayıran özellikler nelerdir?
Ayrıca hizmet sektörünü diğer endüstrilerden ayıran en önemli fark, kesin olarak tanımlanamayan ve müşteriden müşteriye değişebilen malların pazarlanmasının zorluğudur. Bu zorluk nedeniyle hizmet sektöründeki şirketler ciddi idari ve operasyonel sorunlarla karşı karşıya kalabilmektedir.
Sosyal hizmetin temel ilkeleri nelerdir?
Sosyal çalışmanın en kapsamlı ilkeleri insan onuruna ve onuruna saygı, zarar vermeme, farklılıklara saygı, insan haklarının korunması ve toplumsal adalettir.
Hizmet türleri nelerdir?
Temizlik, ulaşım, bankacılık, iş, kuaförlük, tıp, eğitim vb. Bunlar hizmettir. Hizmetleri iki alt gruba ayırmak mümkündür. Doktorlar, kuaförler, dişçiler, sağladıkları hizmetler kişisel hizmetlerdir.
Hizmet pazarlamanın üç temel tipi nelerdir?
Kotler’e (1982:291-292) göre hizmet; çekirdek hizmet, somut hizmet ve genişletilmiş hizmet boyutlarıyla pazara sunulabilir.
Kaç tane hizmet kalitesi modeli vardır?
Hizmet kalitesi her geçen gün daha da önemli hale geldikçe, hizmet kalitesinin daha doğru bir şekilde ölçülmesine olan ihtiyaç artmıştır. Literatürde, hizmet kalitesini ölçmek için kullanılan başlıca iki model vardır. Bunlar SERVQUAL ve SERVPERF’tir.
Hizmet kalitesi unsurları nelerdir?
Hizmet kalitesi; fiziksel unsurlar, sunulan hizmetlerin güvenilirliği, yeterliliği ve duyarlılığı, kaliteyi sağlama yeteneği, planlama, doğruluk ve çalışanların empati yeteneği gibi unsurları kapsar.